onsdag, december 2

Sprutor

Jaha. Det var tydligen oundvikligt.

Min gravid-läkare ringde hem till mig igår kväll och sa att hon tagit upp mitt fall med experter på Huddinge sjukhus och visst behöver jag sprutorna med blodförtunnande. Plus pillren som jag redan käkar.
Dessutom tillägg med både B-vitamin och folsyra.
"De första 20 veckorna är viktigast så vi måste sätta igång omedelbart." Det betyder att jag ska träffa henne i eftermiddag så att vi kan gå igenom hela proceduren tillsammans.

Och jag som inte vill titta när jag får sprutor eller lämnar blod. Det är ok att de sticker mig, bara jag slipper se det tunna metallröret gå in i min hud. Blä!

Och nu måste jag göra det själv varje dag.

Känner mig lite låg efter gårdagens attack från fadren och influensasprutan jag tog i måndags (jag tillhör ju en riskgrupp) och så nu det här.

På något sätt så ska ju lilla fröken M slippa se mig ta sprutor, så att hon inte behöver bli orolig. Det löser jag nog.
Jag är verkligen inget vidare på att inte klaga, men denna blogg är min ventil så att min närmsta omgivning slipper ta allt depp hela tiden.

2 kommentarer:

Snokis sa...

Vadå "de 20 första veckorna är viktigast". Synd att det tog flera månader att komma på det då. Jävla vårdpuckon!

medioker sa...

Alltid lika kritisk :-)