tisdag, december 29

Quilla Simplex

"En oral lösning vid tillfällig kortvarig hosta med segt slem" enligt etiketten. Sockerfri minsann.

Jag kallar den för Gudars nektar!

Smakar salmiak, saltlakrits. Mmmm!
Svårt att låta bli att överdosera.

Efter morgonens hostattack som slutade med att jag kräktes slem (hade inte lyckats äta frukost ännu) så insåg jag att det var dags för en dos och svängde förbi apoteket med min fina hyrbil (ingår i försäkringen *halleluja*) som jag för fram på vägarna som om den var gjord av äggskal.

Det är tur att den finns för vuxna också. Hade ni också den när ni var barn?
Men var tog barnalbyl vägen? Man fick en halv tablett i en tesked med vatten, och den löstes upp nästan helt så att det inte skulle vara problem med att svälja, och den smakade hallon.
Minns ni?

2 kommentarer:

Tingeling sa...

När jag var liten fanns det en jättegod hostmedicin som hette Expigen. Den saknar jag ibland. Fast jag tar nästan aldrig medicin i och för sig.

Anonym sa...

Barnalbyl rular!!!