onsdag, december 16

Jag hade fel!

Jag kryper till korset och erkänner; jag hade fel!

Göteborg är vackert även på vintern!
Tyvärr har jag inga bildbevis. Ni får tro mig på mitt ord.
Det är underligt att alla ljusinstallationer inte var klara till första advent, men nu är de på plats och det är sevärt.

Allt utom NKs julskyltning. Den blev inte bättre efter Lucia

Resan från vår västra pärla var dock inte lika trevlig som besöket.
Alla tåg från norr var en timme försenade och det var inget som blev bättre utmed resan. Det slutade med 45 minuters försening till Katrineholm och anslutande tåg hade redan gått. Extrainsatt buss som körde i 20 km/h efter en plogbil hela vägen till hemstaden fick vi nöja oss med.
När jag väl hade kört hem hade vi fått 10 cm snö som jag pulsade upp till huset genom. Klockan var då 23.

Imorse startade jag tidigt.
Tjugo över sex gick jag ut till garaget och hämtade skyffel och sopborste.
25 cm fin snö över hela tomten. 30 minuter tog det att skotta en väg till bilen, runt bilen och plogvallen framför bilen.

Och det snöar fortfarande...
Snokis och Krummitott som ska hem till mig ikväll...
Jag har ingen aning om var ni ska ställa er bil...

Inga kommentarer: