onsdag, december 30

Nya karaktärsdrag etablerar sig

Latheten och snålheten heter de.
De växer sig starkare och tydligare för varje dag.
Det värsta är nog att jag inte riktigt har något emot dem.
De känns bekanta och bekväma och passar in fint i mitt mediokra liv.

Den här bloggen har aldrig varit en kontaktannons. Det torde vara överbevisat vid det här laget.

Det är tur att jag inte har hållit andan i väntan på läkarens besked om svaret på fostervattenprovet jag gjorde förra veckan, för då hade jag varit stendöd vid det här laget.
Fortfarande inget besked.
Suck!
Ja, ja. Jag får väl vänta till nästa år med att få reda på hur många kromosomer lilla Yoda har.
Och om det är en snopp eller snippa som växer och gör små bubbliga kullerbyttor i mig.

Nu är det dag att hämta mer ved och jaga upp värmen i mitt kalla hus.
I morse var det 17 minus ute och 14 plus inne.
Brrr!
Verkligen dags att investera i fler snålelement, men jag har lyckats få ner elpriset med 14 öre per enhet.
Är ganska nöjd med mig själv :-)

Inga kommentarer: