måndag, november 30

Fredagsstämning på måndagsfikat


Vi hade en livlig diskussion vid morgonfikat om hur man undviker vildsvin på tomten... (den runt huset alltså, inte den i skorstenen om 3,5 vecka).
Att ha lampor tända ska visst fungera och någon annan föreslog ljud.
Det finns ju lampor som är kopplade till rörelsedetektorer. Borde fungera med en radio eller musikanläggning också. Då tyckte någon att hårdrock skulle skrämmas bäst. Pft!
Varför inte spela dålig musik, säger jag. Eller någon som sjunger illa, lägger nån annan till.
Vet inte om vi kom fram till nåt. Det var skilda smaker vid bordet.
Ett staket bestående av speglar blev ett sidospår efter den heta diskussionen om huruvida vildsvin kan läsa. Om man satte upp skyltar... Alla var överens om att rådjur definitivt inte kan läsa.
Synd! Det är nog dem jag måste starta krig mot till våren för att få ha några blommor ifred.

5 kommentarer:

Veiken sa...

Jag kan sjunga för alla vildsvin. Sedan är det soprent. Inte ett enda svin i närheten. Hahaha! Kram

medioker sa...

Fint :-)
När de dyker upp i min trädgård blir du den första jag ringer.
tack :-)
och kram!

Snokis sa...

Undrar hur man unviker möss i väggarna.

medioker sa...

Du kanske ska börja sjunga för dem.

Anonym sa...

Du avslutade några bra poäng där. Jag gjorde en sökning på temat och hittade de flesta personer kommer att ha samma åsikt med din blogg.