fredag, november 6

Service!

Vilket fantastiskt land vi lever i!

Det finns naturligtvis många anledningar att tycka det, men idag har lilla fröken M drabbats av något som troligen är vattkoppor. Samtidigt började skafferiet och kylskåpet att bli skrämmande tomma och en shoppingtur var oundviklig.
Nu när man äntligen bor i drömhuset på landet och har mil till affär och alla släktingar bor flera lanskap bort så får man trolla med knäna.
Ex:et har inte haft vattkoppor, så han tar inte i oss med tång, och undanbad sig vabbandet så länge hon smittas.
Hur löser man det när lillan inte får följa med in i affären eftersom hon är så smittsam nu, och hemma kan jag inte lämna henne ensam i en timme, och hon skulle inte palla att sitta i bilen och vänta medans jag handlar?
Jag ringde den lokala handlaren och förklarade mig och de plockade ihop alla varor jag behövde, så var det bara för mig att åka dit. Lillan fick vänta några minuter bara i bilen och det hann jag förbereda henne på under resan till affären.
Det kostade bara 25 kronor extra!!! Fantastiskt!!
Ända nackdelen var att jag inte fick välja lördagsgodis själv. Nu blev det en färdig "lördagsgodispåse" och det var nästan bara stora, hårda godisar. Inte så mycket för min lilla prinsessa.
Men det var hockeypulver i påsen - Tjoho!! Kan inte minnas när jag smakade det sist.
Det smackar lycka!

7 kommentarer:

Snokis sa...

Bra att det funkade. Synd att du envisas med att bo ute i ödemarken, annars hade det varit mycket lättare för folk att komma över och vakta.

medioker sa...

Men du och din goa familj hjälper ju till så bra ändå :-)
Kan inte tacka tillräckligt för dagens insats!!!

Krumitott sa...

Fick skäll för att jag inte kommit ut med att jag läser din blogg, så det är väl bäst att göra sig hörd! Jag säger GRATTIS till frö:et och så får vi hoppas att det går bra att sticka sig i magen i typ 9månader! Och visst är servicen på landet fantastisk!!

Snokis sa...

Jag undrar om du ändå inte ska ta och följa med mig och vaxa benen snart. Krumi inbillade sig att hon fick en allergisk reaktion förra gången så hon vågar inte göra omet.

Snokis sa...

Det var länge sen den här bloggen uppdaterades tycker jag.

medioker sa...

Nä, usch, vilken onödig smärta. Det är en av de skönhetsingrepp jag faktiskt klarar av i hemmet så jag skulle inte betala för någon sadist att utföra det.
Men jag har ett presentkort på en skönhetssalong som måste utnyttjas före jul, så jag ska boka in en forvård. Vi kanske kan sammanstråla. Är säker på att min fotvård skulle vara ännu skönare om jag hör dina plågoskrik bakom skynket bredvid ;-)

medioker sa...

Krumi - Välkommen. Det är intetvång på att kommentera :-)
Jag har nog aldrig gjort det på din blogg som jag ändå läser.
Kram!