söndag, november 29

Fy, Schweiz! Vet hut!

Måste tyvärr behöva säga detta!

Hörde på nyheterna att ännu en av Schweiz otaliga folkomröstningar har slutförts.
Denna gången har en majoritet av detta lands befolkning tyckt att minaret(er?) ska förbjudas!
Ett modernt, välutbildat folk tycker att detta är en kreativ inställning som skulle hjälpa dem på något sätt?
Jag finner inte ord för min besvikelse över hur inskränktheten tydligen förökar sig omkring oss.
Var är vaccinet mot detta?
Svininfluensan är ju en fis i rymden i jämförelse med hur trångtänktheten och bristen på allmänbildning sprider sig.
Jag inbillade mig (men det är väl min utopi, igen) att det var kunskap hos medmänniskor som skulle smitta av på de som förstod mindre och inte tvärt om, men tydligen inte.

Det bästa som kan hända nu är att alla som håller med schweizarna flyttar dit och stannar där.
Kanske skulle vara skönt för resten av världen...

Inga kommentarer: