tisdag, mars 2

Barnmorskan



Var hos barnmorskan igår och har fått godkänt på alla värden :-)

Berättade för lilla fröken M att jag skulle dit och hon ville naturligtvis följa med. "Tar de ut bäbisen då?" var hennes självklara fråga när jag berättade att doktorn ska titta så att lillasyster mår bra.

Jag förklarade att lillasyster växer bäst i magen och kommer ut i sommar, men att de mäter magen och ska lyssna med en apparat på lillasysters hjärta. Det förstod hon! Hon hade sett det på Bolibompa "De tar en telefon med en lång sladd och lyssnar när bäbsien sprattlar. Och det gör den hela tiden".

Så underbart att hon snappar upp så mycket. När barnprogrammet sändes verkade hon inte särskilt intresserad.

Nästa vecka ska jag på ultraljud för tillväxtmätning. Hoppas att Yoda sköter sig och växer som hon ska. Själv har jag knappt gått upp tre kilo och det oroar mig lite.

1 kommentar:

Längtan sa...

Vad härligt att allt är bra med Yoda och vad kul att lilla M är med på det hela.
I morgon ska vi på ivf-samtal. Hoppas, hoppas att vi får sätta igång så fort som möjligt.