måndag, mars 8

< 100

Det närmar sig med myrsteg.

Färre än 100 dagar… Färre än hundra sprutor…

På onsdag ska jag mäta Yoda i ett ultraljud och få reda på om hon växer som hon ska.

Tänk att Yoda snart är större än lilla fröken M, när hon föddes.

Jag ser bilder på bäbisar och tittar ner i barnvagnar jag passerar på stan och undrar hur Yoda kommer att se ut när hon kommer ut i verkligheten.

Måtte hon brås på sin storasyster och inte sin far *håller tummarna*

 

På lördag ska jag spräcka min Ullaredsoskuld. Listan jag skriver är längre än önskelistan till tomten på Kalle Ankas jul. Jag måste begränsa inköpen någonstans och känner jag mig själv så slutar det med att jag inte köper något till mig själv, utan bara till mina flickor och hemmet.

 

Universeum i Göteborg var förresten helt fantastiskt! Rekommenderas och kommer att göras om.

Men nu har jag lärt mig att man ska vara nyäten när man går dit J

3 kommentarer:

Längtan sa...

vad spännande med ultraljud. Hoppas att allt ser bra ut.

Lycka till i Ullared. Tror inte att du kommer att bli besviken...

Eva sa...

Tycker att det är så mysigt att du verkar hinna med att var närvarande i din andra graviditet. Själv hade jag oftast den där känsla att shit redan v23 osv. Med första räknade jag dagarna as noga. Säg till om du känner för en fika snart. saknar dig ju..
kramar till dig och massor till M.

Snokis sa...

Jag går inte igång på Ullared, men vi brukar ju tycka lite olika sådär.