torsdag, mars 11

-14%


Det är resultatet av tillväxtmätningen av Yoda.
Hon ligger alltså 14% under snittbäbisen, vilket ändå är inom ramarna av vad som är ”normalt”.
Med hjälp av måtten på hennes mage och huvud så beräknas hennes vikt till 853 gram.
Om 200 gram har hon vuxit om lilla fröken Ms födelsevikt :-)

Vi ska göra om mätningen om 2 veckor och se om hon fortsätter att växa i samma takt.
Om hon inte fortsätter att växa är enda lösningen; förlossning.

Ni skulle ha sett henne. Hon sprattlade runt hela tiden och var inte still många sekunder.
Ena stunden fångar hon sin fot med sin hand, andra stunden sträcker hon på benet så att det är helt rakt.
Jag såg hull på benen, vilket känns betryggande eftersom lilla fröken M inte ens hade skinkor på sin lilla rumpa.

Doktorn sa att hennes mått var proportionerliga, vilket också känns bra :-)
Vi mätte flödet i navelsträngen och det var bra. Fostervatten hade jag också gott om.
Hjärtat har alla kammare och klaffar som det ska Y
Vi mätte även blodflödet i mina ljumskar (de ådror som matar livmoder och moderkaka) för ibland kan det finnas ett samband där och tidig havandeskapsförgiftning (som jag också hade förre gången).
Det var ok men kanske lite avvikande på höger sida.

Nu ska jag sluta måla fan på väggen och istället njuta av alla de delar som var positiva med mätningen. Och att vi ska göra om den. Och att jag får så mycket stöd och kontroller från kompetent personal på sjukhuset. Och att hon sprattlar så glatt. Hela tiden J

Älskade lilla Yoda!

2 kommentarer:

Snokis sa...

Jag hoppas att hon blir värsta tjockisen på typ 3 kilo.

Längtan sa...

Hoppas att hon växer tills sig lite till innan det är dags att komma till världen.