torsdag, mars 4

Abort - varje kvinnas rätt!

Jag flummade igenom aftonbladet.se som jag brukar varje dag och den här gången fastnade mina ögon på denna krönika.
Vi förstår inte hur bra vi har det eller att det kan finnas sådana här hemskheter i världen.
Arbortfrågan kan jag diskutera hur länge som helst. Det är självklart kvinnans val (även om jag själv inte gjorde det valet när jag stod vid det vägskälet) och så måste det förbli!

Men de här stackarna! Det de har drabbats av!
Vad är det som driver människor att utnyttja andra när de har det som svårast?
Som katastroferna i Hatiti och Chile. Vad är det för människor som hittar en vinstmöjlighet i andras olycka? Att stjäla allt som de svagare har eller sälja föräldralösa barn?

Antagligen finns denna typ av människor omkring oss också...
Här i välfärdsSverige.
Hur vet man om grannen är en sån? Eller arbetskamraten? Eller partnern?

Inga kommentarer: