tisdag, mars 30

Våren är här!

Nu har jag sett det ultimata vårtecknet!
Sopmaskinerna har kommit fram :-D
Jag var på väg till sjukhuset (för ett av alla miljoner tester) då jag såg de första två sopmaskinerna som jobbade med att rensa undan spåren av vintern-vi-inte-vill-minnas.

Helgen har spenderats i trädgården (kors i taket)! Min systerson har hälsat på från Malmö och har klippt mina tre äppelträd till friskhet. Så förhoppningsvis kan jag bjuda på många äppelpajer denna höst :-)
Jag hittade blåsippeblad bakom en av vedhögarna :-) Håller tummarna för att jag kanske får se en liten blomma också. Det skulle för mig vara en bonus på våren att det växer blåsippor på min tomt.

Testet visade förresten att jag inte har några tecken på diabetes, men det var det på långa vägar värsta testet hittills! Värre än fostervattensprovet, faktiskt!
Jag mådde pyton hela dagen! Blä!

Bara 75 dagar kvar :-) Eller 10,5 veckor. Puh!

2 kommentarer:

Längtan sa...

Visst är det härligt med vårtecken!!

10 veckor. Det är ju inte lång tid...

Eva sa...

Mår ni bra alla tre??
växer Yoda som hon ska?
kan inte sluta oroa mig.
gud va mammig jag lät nu.
Krama M från mig.