onsdag, april 14

Under kontroll

Jo, det är väl som det ska då?!

-16,4 % var det den här gången. För 3 veckor sedan var det -15,9 % och 2 veckor innan det -14 %.

- Jättebra! säger läkaren. Då kan vi göra om det här om 4 veckor igen.

- Pf! säger jag.

Till slut låter de mig komma tillbaka om 2 veckor, ”men fortsätter hon att växa så här bra” så blir det den sista tillväxtmätningen.

Jag kanske är nojig och överorolig, men mina värden var ”jättebra” förra gången också. Fostervatten och flödet i navelsträngen var ”jättebra”. Varför blev hon så liten då?

De säger att (fullgången) genomsnittsbäbis väger 3500 gram vid förlossning. Min kommer alltså bli 3500 minus 16-20% om hon lyckas stanna alla 40 veckorna. Vi håller oss under 3 kilo alltså.

Typ ok…

2 kommentarer:

Snokis sa...

Vi får väl hoppas att läkarna vet vad de pratar om för en gångs skull. Om det var panik med tillväxten skulle de väl säga det, antar jag. Vad väger hon nu?

medioker sa...

1500g

Jo, jag vet. De har ju sett några fler barn än det här och lilla fröken M.
Men du vet, jag är lite låg och mitt liv har ju rasat.