tisdag, april 6

Midsommarmust?

Varför finns inte midsommarmust?

Vi äter ju samma mat vid jul, påsk och midsommar!
Men musten får bara drickas på påsk och jul?

Himla underligt tycker jag!

Det är ju ingen annan dryck som är typisk midsomrig!?
Kall glögg med is är ju gott då men inte tvunget vid midsommar.
Snaps har vi vid jul och påsk också (och kräftskivan).

Jag skulle gärna dricka must till midsommarsillen och jordgubbarna.

Men vad ni än gör... Grogga inte på must!
BLÄ!!
Must är bäst naturell!

3 kommentarer:

Snokis sa...

Truls tror att det heter colmust.

Längtan sa...

Soda stream + must-essens= midsommarmust!

Tack för alla dina peppande kommentarer på min blogg.

Godiva sa...

Fan också. Nu borde jag sova men fick en oemotståndlig must-lust. (Usch det lät inte bra).

Jag har avslagen cola i kylen, men det är inte detsamma.