fredag, januari 22

Doppresent

Nu har jag äntligen bestämt mig.

Och jag känner mig jättenöjd.

Ett bidrag till Unicef blir det i doppresent till lilla fröken Ms kusins lilla dotter.

Hoppas att föräldrarna uppskattar att få det lika mycket som jag mår bra av att ge det.
Personligen är jag inte för dop, men det kan bero på att jag inte är för 'gud'.
Det betyder att lillasyster Yoda inte kommer att döpas, precis som hennes storasyster, lilla fröken M, slapp proceduren. Ingen namngivningscermoni blev det heller, och hon verkar inte ha tagit skada, så jag hoppar nog över det den här gången också.
Namngivningscermoni känns lika konstgjort som Halloween, för mig.
Folk är ändå jättevälkomna att komma förbi och välkomna lillasyster Yoda när hon väl har kommit hem. Det behöver inte vara planerat och konstlat. Bara frivilligt och naturligt.

1 kommentar: